Zmiana operatora zakwaterowania

W przypadku zmiany operatora lub właściciela obiektu noclegowego możesz wykorzystać swoje istniejące konto Trevlix (ułatwi to ustawianie pojemności miejsc noclegowych i aktywację Channel Managera) lub możesz utworzyć nowe konto Trevlix (nie będziesz musiał sprawdzać i zmieniać danych poprzedniego operatora nowymi danymi).


Jeśli chcesz wykorzystać swoje istniejące konto Trevlix u nowego operatora, poniżej znajdziesz kilka wskazówek, o czym powinieneś pamiętać w takiej sytuacji.

Jakie kroki należy podjąć przy zmianie dostawcy zakwaterowania?

  1. Trevlix - zgoda na Warunki i Zasady działania
    Nie zawiera się żadnej pisemnej umowy na prowadzenie konta Trevlix; Operator wyraża zgodę wyłącznie na Warunki Świadczenia Usług. W związku z tym konieczne jest, aby nowy operator zapoznał się z Regulaminem usługi Trevlix i wysłał wiadomość na adres info@trevlix.com, np. w następujący sposób: „Jestem nowym operatorem konta Trevlix o identyfikatorze 123456789 hoteldemo i akceptuję Regulamin usługi. Operator: Andrzej Nowak, spółka Demo Hotel, s.r.o. o numerze identyfikacyjnym 123456789.”

  2. Trevlix – zmiany w danych kontaktowych i rozliczeniowych
    Skonfiguruj dane kontaktowe nowego operatora w:
    Ustawienia - Informacje kontaktowe

    Skonfiguruj informacje rozliczeniowe dla nowego operatora w:

    Ustawienia - Odnów subskrypcję - Informacje rozliczeniowe

  3. Trevlix - weryfikacja dostępu użytkownika
    Usuń konta użytkowników, którzy nie powinni już mieć dostępu do administracji Trevlix lub usuń uprawnienia użytkownika, których nie powinni mieć w następujących obszarach:

    Ustawienia - Użytkownicy

    Jeśli moduł API jest aktywny, możesz przejrzeć i ewentualnie usunąć klucze API dla połączeń, które nie powinny już mieć dostępu do danych nowego operatora.

  4. Bramka płatności
    Jeśli masz aktywną bramkę płatności ustawioną u swojego obecnego operatora, poproś o natychmiastowe anulowanie tej bramki płatności za pośrednictwem autoryzowanego zapytania Trevlix.
    Utwórz nowe konto bramki płatniczej u nowego operatora.

  5. Katalogi obiektów noclegowych - powiadomienie o zmianie operatora
    Jeżeli Twój obiekt noclegowy oferowany jest w katalogach (np. Booking.com), przy zgłaszaniu zmiany operatora postępuj zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi w katalogu.
    Procedura zmiany operatora, np. Katalog Booking.com znajdziesz tutaj.
    Uwaga – jeśli masz aktywnego Channel Managera, dział obsługi rezerwacji prawdopodobnie automatycznie rozłączy Twojego obecnego Channel Managera. W takim przypadku konieczna będzie ponowna aktywacja Menedżera kanałów.

  6. Sprawdzanie cen, warunków anulowania rezerwacji, regulaminu obiektu noclegowego, treści automatycznych wiadomości e-mail, itp.
    Dokładnie sprawdź wszystkie miejsca w Trevlix, w których musisz dokonać aktualizacji danych dla nowego operatora.
    W szczególności Cennik (moduł Ceny, następnie Ustawienia - Usługi dodatkowe, Pakiety pobytowe), Zasady i warunki anulowania rezerwacji, teksty automatycznych wiadomości e-mail, numery telefonów kontaktowych i adresy e-mail operatora (Ustawienia - Ustawienia tekstu, warunków i reguł)

  7. Księgowość - Dokumenty
    Jeżeli moduł Księgowość był wykorzystywany do wystawiania dokumentów księgowych, należy sprawdzić zmianę ustawień danych rozliczeniowych i bankowych nowego operatora, klikając ikonę koła zębatego (ustawienia modułu Dokumenty) w module i utworzyć nowe różne serie numerów dla wszystkich typów dokumentów.