1. Booking.com – przygotowanie do aktywacji Channel Managera

Menedżer kanału zapewnia pomiędzy Trevlix i Booking.com:

  • synchronizacja obłożenia
  • importuj rezerwacje z Booking
  • synchronizacja ustawień cen i ograniczeń dla katalogu Booking (można ustawić dowolną dopłatę do cen Trevlix)

2. Cena menedżera kanału

Przed aktywacją Channel Managera sprawdź aktualną cenę usługi https://www.trevlix.pl/pl/cennik/ (na dole strony) i upewnij się, że się z tym zgadzasz.

Miesięczne opłaty są uiszczane od aktywacji do pisemnego ogłoszenia dezaktywacji Channel Managera (np. poprzez zapytanie bezpośrednio od Trevlix, za pośrednictwem poczty elektronicznej).

Synchronizacji nie można włączać i wyłączać, np. poza sezonem, integralność połączenia zostałaby naruszona i konieczna byłaby ponowna aktywacja Channel Managera.

3. Jeśli chcesz aktywować Menedżera kanałów

  1. Jeśli nie masz jeszcze konta Booking.com, utwórz je tutaj: https://join.booking.com/?lang=pl 
    Ostrzeżenie: jeśli Booking zapyta Cię podczas rejestracji, czy korzystasz z Channel Managera , odpowiedz nie. W przeciwnym razie może się zdarzyć, że Booking zablokuje Ci aktywację obiektu noclegowego i tworzenie dostępów dla użytkowników, dopóki nie aktywujesz Channel Managera – a aktywacja Channel Managera paradoksalnie stanie się bardzo skomplikowana z powodu tych blokad.
  2. Sprawdź dopasowanie pojemności zakwaterowania, czyli czy wszystkie typy pokoi z Bookingu masz w odpowiedniej liczbie również w Trevlix i czy maksymalna liczba gości w każdym typie pokoju zgadza się (odchylenia spowodowane specyficznym sposobem ustawienia numeru, którego nie masz do czynienia z dziećmi na Bookingu).
    Będzie to również dla Ciebie bardziej przejrzyste, jeśli w Bookingu będziesz nazywać typy pokoi tak samo jak w Trevlix (rezerwacja extranetowa - Obiekty noclegowe - Informacje o kwaterach - wybierz rodzaj pokoju - Nazwa alternatywna).
  3. Sprawdź, czy włączyłeś moduł Ceny w Trevlix i wprowadziłeś ceny pokoi. Możesz zauważyć, że w Extranecie rezerwacji ceny są wprowadzane w EUR, podczas gdy w Trevlix najprawdopodobniej masz domyślną walutę PLN. Nie musisz się tym zajmować, Trevlix zajmie się konwersją automatycznie.
  4. Udziel nam dostępu do konta admin.booking.com dla swojego zakwaterowania, abyśmy mogli skonfigurować połączenie z Channel Managerem.
    Łatwa procedura przydzielania dostępu do Booking.com znajdziesz je tutaj (nie wysyłaj nam swojego hasła do Booking.com, tylko utwórz dostęp do naszego konta zgodnie z instrukcją)
  5. Prześlij nam informacje, jak ustawić początkową dopłatę do cen Trevlix dla katalogu Booking.com. Popularna dopłata to 15% zwykłej prowizji umownej katalogu Booking, ale to zależy od Ciebie. Można go później zmienić w dowolnym momencie.

Po nadaniu dostępu do Booking zweryfikujemy również zgodność ustawień pojemności noclegów w Booking i Trevlix, a następnie poinformujemy Cię o dacie aktywacji Channel Managera.

4. Uwaga: Prawidłowa procedura wstępnej synchronizacji zajętości

Przy pierwszej rezerwacji z Booking.com wszystkie przyszłe rezerwacje z Booking.com zostaną zaimportowane do Trevlix.

Dlatego nie musisz mieć rezerwacji z Booking.com w Trevlix przed aktywacją Channel Managera.

(To jest idealna sytuacja. Jeśli masz już rezerwacje z Booking w Trevlix, będziesz musiał je anulować po aktywacji Channel Managera i zamiast tego zaimportować rezerwacje z Booking, które będą już powiązane z automatyczną zmianą statusu z Booking - zwykle rozwiązujemy ten problem natychmiast po aktywacji Menedżera kanałów.)

 

Wszystkie rezerwacje z innych źródeł niż Booking (np. e-mail, zamówienia telefoniczne) proszę zarejestrować się w Trevlix przed aktywacją Channel Managera, aby po aktywacji z Trevlix do Booking wyeksportować prawidłowe obłożenie, w tym rezerwacje ze wszystkich innych źródeł.

 

Wyjaśnienie: W Booking niektórzy operatorzy odnotowują rezerwacje z innych źródeł (np. e-mail, zamówienia telefoniczne) w formie „zamykania pokoi” (nie jest to poprawna ani zwyczajowa procedura, pojemność zakwaterowania powinna być zmniejszona w Booking, ale spotkaliśmy się już chociażby z tą błędną procedurą „zamykania pokoju” na Bookingu). Wszystkie te zamknięte daty musimy otworzyć w Booking tuż przed aktywacją Channel Managera (robimy to), a po aktywacji prawidłowe obłożenie jest już eksportowane do Booking Trevlix.