1. Statusy rezerwacji

Rezerwacja przechodzi z czasem w różne stany.

Możesz zmienić status rezerwacji w oknie edycji rezerwacji. Najechanie myszką na nazwę rezerwacji spowoduje wyświetlenie pomocy z opisem statusu.

1

 

Rezerwacja jest oznaczona tym samym kolorem w kalendarzu rezerwacji:

2

2. Statusy rezerwacji blokujące i nieblokujące

Dwa główne statusy typów rezerwacji to:

 

1) BLOKUJĄCE kolejnych rezerwacji w tym terminie:

  • opcje - termin jest już zablokowany, ale operator powinien jeszcze sprawdzić ewentualne pytania lub prośby gościa itp.
  • opcja tymczasowa - spotkanie jest zablokowane na określony czas. Jeśli rezerwacja nie zostanie potwierdzona lub opłacona online w tym czasie, rezerwacja zostanie automatycznie anulowana, a na adres e-mail gościa zostanie wysłane powiadomienie o zmianie statusu rezerwacji na anulowanie.
  • potwierdzony - data zablokowana, rezerwacja sprawdzona
  • zakwaterowani
  • zakończone
  • inne

Rezerwacja w tym stanie nie pozwoli na kolejną rezerwację w kolizyjnym terminie, aby uniknąć overbookingu, czyli sytuacji, w której obiekt noclegowy przyjmie więcej rezerwacji niż jego pojemność.

 

2) NIEBLOKUJĄCE kolejnych rezerwacji w tym terminie:

  • lista oczekujących - możesz wybrać ten status jako domyślny dla rezerwacji z nieopłaconą kaucją w Ustawieniach systemu, jeśli masz aktywną bramkę płatności. Termin nie jest wówczas blokowany do czasu dokonania płatności.
  • anulowanie
  • brak obecności

Rezerwacja w tym stanie albo w ogóle nie pojawi się na arkuszu kalendarza rezerwacji, jeśli jej nie chcesz (anulowana), albo będzie wyświetlana w kolorze przezroczystym (oczekiwanie na zatwierdzenie, niedojazd). Data jest nadal dostępna dla dalszych rezerwacji.

3. Status płatności za rezerwację

Status płatności rezerwacji jest odrębnym i niezależnym statusem.

Nie wyróżnia się kolorem, ale ikoną na początku etykiety rezerwacji.

Rezerwacja może być w następującym stanie:

  • nieopłacone (nieoznaczone żadną ikoną)

nezaplaceno

  • częściowo opłacone (oznaczone ikoną kropki w kółku i obramowaniem)

częściowo płatne

  • płatne(oznaczone ikoną czeku i ciemną obwódką)

zaplaceno

4. Źródło rezerwacji (internet, Booking, Airbnb, Expedia, admin, ...?)

Ikona przed nazwą wskazuje źródło rezerwacji. Na przykład rezerwacja wprowadzona od administratora Trevlix, rezerwacja online ze strony internetowej, rezerwacja z Booking, Expedia, Airbnb lub zaimportowana przez iCalendar.

 

na przykład ikona kuli ziemskiej oznacza rezerwację online ze strony internetowej, ikona litery B oznacza rezerwację z Booking.com:

 

7-zdroj-rezerwace-ikonaźródło rezerwacji

 

Możesz również znaleźć informacje o źródle rezerwacji, przytrzymując mysz w oknie edycji rezerwacji:

4

5. Nowe rezerwacje

Nowe rezerwacje, które były w systemie krócej niż 24 godziny, są sygnalizowane symbolem białej kropki w prawym górnym rogu:

 

Nowa rezerwacja

 

Jeśli wiele osób opiekuje się recepcją lub gośćmi na różnych zmianach, nie muszą wysyłać sobie nawzajem zdezorientowanych wiadomości, takich jak „jutro mamy nową rezerwację last minute nr 154 w pokoju nr 11”. O nowej rezerwacji zostaniesz powiadomiony symbolem białej kropki.