Rezerwacja przechodzi z czasem w różne stany.
Możesz zmienić status rezerwacji w oknie edycji rezerwacji. Najechanie myszką na nazwę rezerwacji spowoduje wyświetlenie pomocy z opisem statusu.
Rezerwacja jest oznaczona tym samym kolorem w kalendarzu rezerwacji:
Dwa główne statusy typów rezerwacji to:
1) BLOKUJĄCE kolejnych rezerwacji w tym terminie:
Rezerwacja w tym stanie nie pozwoli na kolejną rezerwację w kolizyjnym terminie, aby uniknąć overbookingu, czyli sytuacji, w której obiekt noclegowy przyjmie więcej rezerwacji niż jego pojemność.
2) NIEBLOKUJĄCE kolejnych rezerwacji w tym terminie:
Rezerwacja w tym stanie albo w ogóle nie pojawi się na arkuszu kalendarza rezerwacji, jeśli jej nie chcesz (anulowana), albo będzie wyświetlana w kolorze przezroczystym (oczekiwanie na zatwierdzenie, niedojazd). Data jest nadal dostępna dla dalszych rezerwacji.
Status płatności rezerwacji jest odrębnym i niezależnym statusem.
Nie wyróżnia się kolorem, ale ikoną na początku etykiety rezerwacji.
Rezerwacja może być w następującym stanie:
Ikona przed nazwą wskazuje źródło rezerwacji. Na przykład rezerwacja wprowadzona od administratora Trevlix, rezerwacja online ze strony internetowej, rezerwacja z Booking, Expedia, Airbnb lub zaimportowana przez iCalendar.
na przykład ikona kuli ziemskiej oznacza rezerwację online ze strony internetowej, ikona litery B oznacza rezerwację z Booking.com:
Możesz również znaleźć informacje o źródle rezerwacji, przytrzymując mysz w oknie edycji rezerwacji:
Nowe rezerwacje, które były w systemie krócej niż 24 godziny, są sygnalizowane symbolem białej kropki w prawym górnym rogu:
Jeśli wiele osób opiekuje się recepcją lub gośćmi na różnych zmianach, nie muszą wysyłać sobie nawzajem zdezorientowanych wiadomości, takich jak „jutro mamy nową rezerwację last minute nr 154 w pokoju nr 11”. O nowej rezerwacji zostaniesz powiadomiony symbolem białej kropki.