1. Statusy rezerwacji
Rezerwacja przechodzi z czasem w różne stany.
Możesz zmienić status rezerwacji w oknie edycji rezerwacji. Najechanie myszką na nazwę rezerwacji spowoduje wyświetlenie pomocy z opisem statusu.
Rezerwacja jest oznaczona tym samym kolorem w kalendarzu rezerwacji:
2. Statusy rezerwacji blokujące i nieblokujące
Dwa główne statusy typów rezerwacji to:
1) BLOKUJĄCE kolejnych rezerwacji w tym terminie:
- opcje - termin jest już zablokowany, ale operator powinien jeszcze sprawdzić ewentualne pytania lub prośby gościa itp.
- opcja tymczasowa - spotkanie jest zablokowane na określony czas. Jeśli rezerwacja nie zostanie potwierdzona lub opłacona online w tym czasie, rezerwacja zostanie automatycznie anulowana, a na adres e-mail gościa zostanie wysłane powiadomienie o zmianie statusu rezerwacji na anulowanie.
- potwierdzony - data zablokowana, rezerwacja sprawdzona
- zakwaterowani
- zakończone
- inne
Rezerwacja w tym stanie nie pozwoli na kolejną rezerwację w kolizyjnym terminie, aby uniknąć overbookingu, czyli sytuacji, w której obiekt noclegowy przyjmie więcej rezerwacji niż jego pojemność.
2) NIEBLOKUJĄCE kolejnych rezerwacji w tym terminie:
- lista oczekujących - możesz wybrać ten status jako domyślny dla rezerwacji z nieopłaconą kaucją w Ustawieniach systemu, jeśli masz aktywną bramkę płatności. Termin nie jest wówczas blokowany do czasu dokonania płatności.
- anulowanie
- brak obecności
Rezerwacja w tym stanie albo w ogóle nie pojawi się na arkuszu kalendarza rezerwacji, jeśli jej nie chcesz (anulowana), albo będzie wyświetlana w kolorze przezroczystym (oczekiwanie na zatwierdzenie, niedojazd). Data jest nadal dostępna dla dalszych rezerwacji.
3. Status płatności za rezerwację
Status płatności rezerwacji jest odrębnym i niezależnym statusem.
Nie wyróżnia się kolorem, ale ikoną na początku etykiety rezerwacji.
Rezerwacja może być w następującym stanie:
- nieopłacone (nieoznaczone żadną ikoną)
- częściowo opłacone (oznaczone ikoną kropki w kółku i obramowaniem)
- płatne(oznaczone ikoną czeku i ciemną obwódką)
4. Źródło rezerwacji (internet, Booking, Airbnb, Expedia, admin, ...?)
Ikona przed nazwą wskazuje źródło rezerwacji. Na przykład rezerwacja wprowadzona od administratora Trevlix, rezerwacja online ze strony internetowej, rezerwacja z Booking, Expedia, Airbnb lub zaimportowana przez iCalendar.
na przykład ikona kuli ziemskiej oznacza rezerwację online ze strony internetowej, ikona litery B oznacza rezerwację z Booking.com:
Możesz również znaleźć informacje o źródle rezerwacji, przytrzymując mysz w oknie edycji rezerwacji:
5. Nowe rezerwacje
Nowe rezerwacje, które były w systemie krócej niż 24 godziny, są sygnalizowane symbolem białej kropki w prawym górnym rogu:
Jeśli wiele osób opiekuje się recepcją lub gośćmi na różnych zmianach, nie muszą wysyłać sobie nawzajem zdezorientowanych wiadomości, takich jak „jutro mamy nową rezerwację last minute nr 154 w pokoju nr 11”. O nowej rezerwacji zostaniesz powiadomiony symbolem białej kropki.