Podstawą prawidłowego funkcjonowania ewidencji gości jest przypisanie gości do odpowiednich rezerwacji:
Na każdej karcie Rezerwacja (Rezerwacja – edycja) znajdziesz kartę Goście
- należy pamiętać, że osoba kontaktowa, która dokonała rezerwacji, nie jest automatycznie gościem
(w praktyce często, ale nie zawsze - np. asystent dokonuje rezerwacji lub pobyt zastępczy lub rezerwacja zostaje anulowana, a dana osoba nie przebywa. Ponadto nie są dostępne wszystkie niezbędne informacje o osobie kontaktowej.)
- 1 - gość który już u Ciebie przebywał,
przypisujesz do rezerwacji poprzez wpisując w polu co najmniej 2 znaki z jego nazwiska i wybierając z menu szeptacza
- 2 - Dodaj nowego gościa
do księgi gości, klikając „Nowy gość”. Następnie możesz przypisać go do rezerwacji w standardowy sposób, czyli wpisać w pole 3 znaki z jego nazwiska.
- 3 - jeśli osoba kontaktowa jest gościem,
możesz zaoszczędzić sobie pracy związanej z rejestracją gościa, klikając przycisk „Nowy gość od osoby kontaktowej”. Gość przeniesie wszystkie znane dane osoby kontaktowej na nową kartę.
- 4 - dodaj więcej gości
możesz kliknąć przycisk plusa „+”, aby dokonać rezerwacji
- 5 - możesz usunąć gości
z rezerwacji, klikając przycisk minus "-"
- 6 -Jeśli chcesz zmienić dane gościa,
możesz kliknąć przycisk edycji
Po przypisaniu wszystkich gości przebywających w pokoju do rezerwacji kliknij przycisk Zapisz.