1. Jak zarejestrować gości

Rekordy gości można znaleźć i edytować w module Goście.

Karta gościa

2. Jak przypisać gości do rezerwacji?

Podstawą prawidłowego funkcjonowania ewidencji gości jest przypisanie gości do odpowiednich rezerwacji:

 

Na każdej karcie Rezerwacja (Rezerwacja – edycja) znajdziesz kartę Goście

Rezerwacja - goście

  • należy pamiętać, że osoba kontaktowa, która dokonała rezerwacji, nie jest automatycznie gościem
    (w praktyce często, ale nie zawsze - np. asystent dokonuje rezerwacji lub pobyt zastępczy lub rezerwacja zostaje anulowana, a dana osoba nie przebywa. Ponadto nie są dostępne wszystkie niezbędne informacje o osobie kontaktowej.)
  • 1 - gość który już u Ciebie przebywał,
    przypisujesz do rezerwacji poprzez wpisując w polu co najmniej 2 znaki z jego nazwiska i wybierając z menu szeptacza
  • 2 - Dodaj nowego gościa
    do księgi gości, klikając „Nowy gość”. Następnie możesz przypisać go do rezerwacji w standardowy sposób, czyli wpisać w pole 3 znaki z jego nazwiska.
  • 3 - jeśli osoba kontaktowa jest gościem,
    możesz zaoszczędzić sobie pracy związanej z rejestracją gościa, klikając przycisk „Nowy gość od osoby kontaktowej”. Gość przeniesie wszystkie znane dane osoby kontaktowej na nową kartę.
  • 4 - dodaj więcej gości
    możesz kliknąć przycisk plusa „+”, aby dokonać rezerwacji
  • 5 - możesz usunąć gości
    z rezerwacji, klikając przycisk minus "-"
  • 6 -Jeśli chcesz zmienić dane gościa,
    możesz kliknąć przycisk edycji


Po przypisaniu wszystkich gości przebywających w pokoju do rezerwacji kliknij przycisk Zapisz.