1. Jak zarejestrować gości
Rekordy gości można znaleźć i edytować w module Goście.
2. Jak przypisać gości do rezerwacji?
Podstawą prawidłowego funkcjonowania ewidencji gości jest przypisanie gości do odpowiednich rezerwacji:
Na każdej karcie Rezerwacja (Rezerwacja – edycja) znajdziesz kartę Goście
- należy pamiętać, że osoba kontaktowa, która dokonała rezerwacji, nie jest automatycznie gościem
(w praktyce często, ale nie zawsze - np. asystent dokonuje rezerwacji lub pobyt zastępczy lub rezerwacja zostaje anulowana, a dana osoba nie przebywa. Ponadto nie są dostępne wszystkie niezbędne informacje o osobie kontaktowej.) - 1 - gość który już u Ciebie przebywał,
przypisujesz do rezerwacji poprzez wpisując w polu co najmniej 2 znaki z jego nazwiska i wybierając z menu szeptacza - 2 - Dodaj nowego gościa
do księgi gości, klikając „Nowy gość”. Następnie możesz przypisać go do rezerwacji w standardowy sposób, czyli wpisać w pole 3 znaki z jego nazwiska. - 3 - jeśli osoba kontaktowa jest gościem,
możesz zaoszczędzić sobie pracy związanej z rejestracją gościa, klikając przycisk „Nowy gość od osoby kontaktowej”. Gość przeniesie wszystkie znane dane osoby kontaktowej na nową kartę. - 4 - dodaj więcej gości
możesz kliknąć przycisk plusa „+”, aby dokonać rezerwacji - 5 - możesz usunąć gości
z rezerwacji, klikając przycisk minus "-" - 6 -Jeśli chcesz zmienić dane gościa,
możesz kliknąć przycisk edycji
Po przypisaniu wszystkich gości przebywających w pokoju do rezerwacji kliknij przycisk Zapisz.