Posiadam wiele obiektów noclegowych
Często zdarza się, że operator lub właściciel obsługuje wiele obiektów noclegowych jednocześnie.
W takim przypadku pytanie brzmi:
Czy powinienem założyć jedno konto Trevlix i umieścić na nim wszystkie moje obiekty noclegowe?
Czy potrzebuję osobnego konta Trevlix dla każdego obiektu noclegowego?
W większości przypadków odpowiedź jest prosta:
Jeden obiekt noclegowy i wiele jednostek noclegowych
Jeżeli pod tym samym adresem i pod tą samą nazwą obiektu noclegowego znajduje się więcej niż jedna jednostka noclegowa (pokoje, apartamenty), to będzie to jeden obiekt noclegowy (hotel lub pensjonat z wieloma pokojami, grupa apartamentów w jednym budynku, grupa domków na jednej działce) i w związku z tym wystarczy jedno konto Trevlix.
Więcej zakwaterowań
Z drugiej strony, jeśli są to oddzielne obiekty noclegowe z różnymi adresami, konieczne jest utworzenie osobnego konta Trevlix dla każdego z nich.
Operatorzy czasami powtarzają sobie, że wolą zaoszczędzić kilkaset koron i umieścić wszystkie jednostki noclegowe (pokoje, apartamenty, domki) z różnych obiektów noclegowych na jednym koncie i „mieć wszystko razem”.
W rzeczywistości jednak tylko komplikują sobie pracę w wielu obszarach.
Mają wtedy wszystko razem, ale problem polega na tym, że dane, które nie są ze sobą powiązane, znajdują się w jednym pliku.
Wszystkie systemy PMS (systemy obiektów noclegowych) są zaprojektowane dla jednego obiektu noclegowego. Jeśli na jednym koncie zostanie wprowadzonych więcej niż jeden obiekt, wystąpi problem, na przykład:
- z jednym głównym adresem obiektu noclegowego
- jednymi danymi rozliczeniowymi
- jednym adresem e-mail do celów rezerwacji i komunikacji
- jednym ciągiem numerów dokumentów księgowych (faktury zaliczkowe z różnych obiektów noclegowych będą mieszane)
- wszystkie rezerwacje i płatności będą mieszane
- statystyki i raporty gości nie będą miały sensu (np. naliczenie podatku miejskiego lub eksport danych do raportowania obcokrajowców nie będzie możliwy, ponieważ goście z różnych obiektów noclegowych będą liczeni razem) itp.
Problem z połączeniem z katalogami obiektów noclegowych w przypadku połączenia wielu obiektów noclegowych z jednym kontem
Nie tylko wszystkie PMS (systemy noclegowe), ale także OTA (katalogi obiektów noclegowych) zawsze mają jedno konto przeznaczone tylko dla jednego obiektu noclegowego.
Na przykład Booking.com nie pozwoli na wprowadzenie wielu obiektów noclegowych o różnych adresach na jednym koncie pod jednym identyfikatorem. (Umożliwi Ci to połączenie wielu obiektów noclegowych, ale to już inna kwestia, omówimy ją poniżej).
Jako operator, być może westchnąłeś: Po co miałbym zakładać kolejne konto w Booking, skoro już jedno mam? Chodzi jednak o to, że gość rezerwuje nocleg albo w pensjonacie A w Ołomuńcu, albo w pensjonacie B w Brnie. Fakt, że oba pensjonaty są prowadzone przez tego samego właściciela lub operatora, nie jest dla gościa priorytetem, liczy się dla niego to, w którym obiekcie noclegowym dokonuje rezerwacji. Katalog obiektów noclegowych również musi to uwzględniać.
Jeśli więc masz już konto w Booking i masz tam osobne obiekty noclegowe, zawsze zakładaj odpowiednio osobne konta w Trevlix.
Dobrze, ale nie chcę ciągle wylogowywać się i logować między wieloma kontami Trevlix
Jeśli zezwolisz na zapisanie obu haseł w przeglądarce na bezpiecznym urządzeniu, przełączanie się między kontami zajmie maksymalnie 3 sekundy.
Wiemy jednak, że czas jest cenny, a prostota i wygoda użytkownika są dla nas najważniejsze.

